Ciao!

WHAT IS 'LA SETTIMANA'?

La settimana is a free weekly newsletter for italian learners and Italy lovers. Every Friday you will receive an email with the main news of the week in Italy, the most interesting cultural articles, songs, films, curiosities, etc. Every La settimana edition will offer also a language exercise for beginners.
Subscribe for free or become a sponsor member to receive the newsletter every Friday in your email inbox and to be able to comment on each edition here on site.

Why get a paid subscription?

I believe that good quality news should be free for everyone, but I also believe that all work must be paid. And I believe that there are a lot of people willing to cooperate to make this possible. So if you like my work, please consider getting a paid subscription in order to give a remuneration for the hours I spend doing it and to keep it free to the ones that cannot afford it.
In addition, you'll get access to a more personal content, like audio and video interviews with transcription, Q&A sessions, book club, etc.

Give a gift subscription

See you on Friday!
Desi

CHE COS'È 'LA SETTIMANA'?

La settimana è una newsletter settimanale gratuita per chi studia l'italiano come lingua straniera e per chi si interessa di cultura italiana in generale. Tutti i venerdì riceverai un’email con le principali notizie della settimana in Italia, i più interessanti articoli culturali, canzoni, film, curiosità, ecc. Ogni edizione della Settimana propone anche un compito per principianti.
Iscriviti gratuitamente o diventa un membro sostenitore per ricevere la newsletter via mail ogni venerdì e per poter commentare ogni edizione qui sul sito.

Perché iscriversi a pagamento?

Credo che le notizie di buona qualità debbano essere gratuite per tutti, ma credo anche che tutti i lavori debbano avere un compenso. E credo che ci siano molte persone disposte a collaborare perché ciò si realizzi. Quindi, se apprezzi il mio lavoro, ti chiedo di prendere in considerazione l'iscrizione a pagamento, in modo da compensare le ore spese a farlo e per mantenerlo gratuito per chi non può contribuire monetariamente.
Inoltre, avrai accesso a contenuti più personali, come interviste in video e in podcast con la trascrizione, sessioni di domande e risposte e club di lettura. 

Give a gift subscription

A venerdì!
Desi